Philips Perfect sound CD5653B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Perfect sound CD5653B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Har10 14-04-2011

Mooi en functioneel toestel. Een van de toestellen ging al na 1 maand kapot. Nieuwe set gekregen. Deze hebben het een paar maanden gedaan, nu 2 handsets die niet meer werken. Geen kwaliteit van Philips!

sjoerd_1970 27-08-2010

Mijn vorige Philips telefoon ging kapot (kraken en display) en ik heb toch weer voor een philips gekozen. Vooral om het merk en ik vind de telefoons betaalbaar en wel mooi.

De telefoon is praktisch te bedienen en het is erg fijn dat een instelling als het telefoonboek op alle handsets tegelijk wordt doorgevoerd. Doordat ik al eerder een philips heb gehad is het helemaal intuitief.

Voordeel van deze set is dat er meteen 3 handsets bij zitten. Dat is veel goedkoper dan een losse bijkopen en ook al heb je er maar twee nodig, dan heb je er een voor later als reserve.

Wat ik een pluspunt vind is dat alle handsets ook hetzelfde zijn qua functies. Je kunt ze dus onderling uitwisselen of een losse erbij kopen als er een uitvalt. Dat was bij mijn vorige niet zo, op de hoofdhandset zaten meer functies.

Een minpunt bij alle telefoons die ik tot nu toe heb gehad is de manier waarop het adresboek wordt getoond. Je hebt maar 14 karakters en moet dan kiezen uit voornaam of achternaam. Bij een grote familie is achternaam niet handig en bij een voornaam past de achternaam er maar half bij. Ook moet je iemands prive, zakelijk en mobiel nummer als drie vermeldingen invoeren. Bij GSM's gaat dit toch een stuk handiger omdat je daar voornaam, achternaam en type kunt invullen.

Ander minpunt vind ik de beltonen. Het zijn een paar standaard deuntjes met een geluid dat in de jaren 80 leuk was (polyfoon), terwijl iedereen momenteel Mp3 geluid gewend is. Toch jammer dat er niet meer naar GSM's wordt gekeken en je de beltoon gewoon kunt downloaden.

Beide minpunten vind ik niet zo erg. De telefoonnummers zijn snel in te voeren en makkelijk terug te vinden (druk op een letter en er wordt naar die letter gesprongen). Ook hebben we wel een leuke beltoon gevonden.

Voor de rest: Qua functies veelzijdig. Goed antwoorapparaat dat op alle handsets af te luisteren is (en ook extern). Adresboek voor 200 vermeldingen. Conferenciecall mogelijk (handig) en ook een goede speakerfunctie met een luidspreker op de handset zelf (aan de bovenkant).

Verder mooi strak design en goed geluid.

Over duurzaamheid valt niet veel te zeggen, maar mijn vorige ging niet heel lang mee (ik denk 6 jaar). Gezien de prijs (nog geen 2 tientjes per toestel) klaag ik daar niet over.

Via kieskeurig heb ik deze bij Wehkamp besteld voor een hele mooie prijs. Ik maak niet snel reclame, maar wat zijn die gasten snel.